Budapest XII. kerület, Böszörményi út 23-25. - Levelezési cím: 1535 Budapest, Pf. 925. - Tel.: 06 1 224 5900 - Fax: 06 1 224 5905 · Zöld szám: 06 80 200 907

Pályázati felhívás nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadására 2011. február


 

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

 

 

A Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről, a lakások lakbérének mértékéről, valamint a lakbértámogatásról szóló, többször módosított 23/2007. (VI. 18.) Budapest XII. kerület Hegyvidék Önkormányzata rendeletének 55. §-a alapján az alábbi, tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadására


2011. február 15 – február 28 napjáig

terjedő időszakban pályázatot hirdet.


A pályázható helyiségek adatai:

 

1)Címe: Bp. XII. ker., Maros u. 27. 6946/0/A/1

  Fekvése: utcai bejáratú, alagsori helyiség

  Alapterülete: 43 m²

  Műszaki állapota: felújítást igényel

  Felhasználásának módja: műhely

  Pályázati alapbér: 62.400,- Ft/hó + ÁFA

  Fizetendő pályázati díj: 62.400,- Ft + ÁFA (78.000,- Ft)

  A pályázat emelésének legkisebb mértéke: 6.000,- Ft

  Óvadék: a nyertes pályázó által ajánlott helyiségbér kétszerese

  Megtekinthető: előre egyeztetett időpontban (Bödő Gábor, tel.: 224-59-00/353)

 

2)Címe: Bp. XII. ker., Tartsay V. u. 24. 7877/4/A/15

Fekvése: utcai bejáratú, földszinti

Alapterület: 45 m²

Műszaki állapota: felújítást igényel

Felhasználásának módja: kereskedelmi, szolgáltató tevékenység, a vendéglátás kivételével

Pályázati alapbér: 65.300,- Ft/hó+ÁFA

Fizetendő pályázati díj: 65.300,- Ft + ÁFA (81.625,- Ft)

A pályázat emelésének legkisebb mértéke: 7.000,- Ft

Óvadék: a nyertes pályázó által ajánlott helyiségbér kétszerese

Megtekinthető: előre egyeztetett időpontban (Bödő Gábor, tel.: 224-59-00/353)

 

3)Címe: Kléh István u. 9. 7785/5/A/1

Fekvése: utcai bejáratú, földszinti

Alapterület: 34 m²

Műszaki állapota:

Felhasználásának módja: kereskedelmi, szolgáltató, vendéglátó tevékenység

Pályázati alapbér: 49.300,- Ft/hó + ÁFA

Fizetendő pályázati díj: 49.300,- Ft + ÁFA (61.625,- Ft)

A pályázat emelésének legkisebb mértéke: 5.000,- Ft

Óvadék: a nyertes pályázó által ajánlott helyiségbér kétszerese

  Megtekinthető: előre egyeztetett időpontban (Bödő Gábor, tel.: 224-59-00/353)

 

4)Címe: Alkotás út 35. 7682/0/A/5

Fekvése: utcai bejáratú, alagsori

Alapterület: 71 m²

Műszaki állapota: felújítandó

Felhasználásának módja: műhely

Pályázati alapbér: 103.000,- Ft/hó + ÁFA

Fizetendő pályázati díj: 103.000,- Ft + ÁFA (128.750,- Ft)

A pályázat emelésének legkisebb mértéke: 10.000,- Ft

Óvadék: a nyertes pályázó által ajánlott helyiségbér kétszerese

   Megtekinthető: előre egyeztetett időpontban (Bödő Gábor, tel.: 224-59-00/353)

 

5)Címe: Hajnóczy József u. 20. 6921/0/A/8

Fekvése: utcai bejáratú, alagsori

Alapterület: 38 m²

Műszaki állapota: felújítandó

Felhasználásának módja: raktár

Pályázati alapbér: 28.000,- Ft/hó + ÁFA

Fizetendő pályázati díj: 28.000,- Ft + ÁFA (35.000,- Ft)

A pályázat emelésének legkisebb mértéke: 3.000,- Ft

Óvadék: a nyertes pályázó által ajánlott helyiségbér kétszerese

   Megtekinthető: előre egyeztetett időpontban (Bödő Gábor, tel.: 224-59-00/353)

 

6)Címe: Greguss u. 8. 7040/0/A/1

Fekvése: utcai, pinceszinti

Alapterület: 121 m²

Műszaki állapota: felújítandó

Felhasználásának módja: műhely

Pályázati alapbér: 175.600,- Ft/hó+ÁFA

Fizetendő pályázati díj: 175.600,-+ÁFA (219.500,- Ft)

A pályázat emelésének legkisebb mértéke: 17.000,- Ft

Óvadék: a nyertes pályázó által ajánlott helyiségbér kétszerese

Megtekinthető: előre egyeztetett időpontban (Bödő Gábor, tel.: 224-59-00/353)

 

7)Címe: Hollósy S. u. 7. 8262/13/A/9

Fekvése: utcai, 2. emelet 2.

Alapterület: 23 m²

Műszaki állapota:

Felhasználásának módja: kereskedelmi, vendéglátóipari és szolgáltató tevékenység folytatása

Pályázati alapbér: 33.400,- Ft/hó+ÁFA

Fizetendő pályázati díj: 33.400,- Ft+ÁFA (41.750,-Ft)

A pályázat emelésének legkisebb mértéke: 4.000,- Ft

Óvadék: a nyertes pályázó által ajánlott helyiségbér kétszerese

Megtekinthető: előre egyeztetett időpontban (Bödő Gábor, tel.: 224-59-00/353)

 

8)Címe: Csörsz u. 9. 7853/0/A/1

Fekvése: utcai, alagsori

Alapterület: 28 m²

Műszaki állapota: kisebb felújítást igényel

Felhasználásának módja: kereskedelmi, vendéglátóipari és szolgáltató tevékenység folytatása

Pályázati alapbér: 40.600,- Ft/hó+ÁFA

Fizetendő pályázati díj: 40.600,- Ft+ÁFA (50.750,-Ft)

A pályázat emelésének legkisebb mértéke: 4.000,- Ft

Óvadék: a nyertes pályázó által ajánlott helyiségbér kétszerese

Megtekinthető: előre egyeztetett időpontban (Bödő Gábor, tel.: 224-59-00/353)

 

9)Címe: Kiss János altb. u. 47. 7765/0/A/29

Fekvése: utcai, alagsori

Alapterület: 51 m²

Műszaki állapota:

Felhasználásának módja: műhely

Pályázati alapbér: 74.000,- Ft/hó+ÁFA

Fizetendő pályázati díj: 74.000,- Ft+ÁFA (92.500,-Ft)

A pályázat emelésének legkisebb mértéke: 7.000,- Ft

Óvadék: a nyertes pályázó által ajánlott helyiségbér kétszerese

Megtekinthető: előre egyeztetett időpontban (Bödő Gábor, tel.: 224-59-00/353)


10.)Címe, helyrajzi száma: Bp. XII. ker., Greguss u. 4. 7038/0/A/1

Fekvése: utcai bejáratú alagsori helyiség, bejárat a Greguss u. felől

Alapterülete: 77 m2

Műszaki állapota: felújítást nem igényel

Felhasználásának módja: kereskedelmi, szolgáltató, vendéglátó tevékenység, illetve műhely

Pályázati alapbér: 111.800,- Ft/hó + ÁFA

Fizetendő pályázati díj: 111.800,- Ft + ÁFA (139.750,- Ft)

A pályázati ajánlat emelésének legkisebb mértéke: 11.000,- Ft

Óvadék: a nyertes pályázó által ajánlott helyiségbér kétszerese

Megtekinthető: előre egyeztetett időpontban (Bödő Gábor, tel.: 224-59-00/353)


11.)Címe, helyrajzi száma: Bp. XII. ker., Alkotás út 13. 7037/0/A/91 külön bejárattal rendelkező része

Fekvése: utcai földszinti helyiség

Alapterülete: 7 m2

Műszaki állapota: megfelelő

Felhasználásának módja: kereskedelmi, szolgáltató, vendéglátó tevékenység

Pályázati alapbér: 10.200,- Ft/hó + ÁFA

Fizetendő pályázati díj: 10.200,- Ft + ÁFA (12.750,- Ft)

A pályázati ajánlat emelésének legkisebb mértéke: 1.000,- Ft

Óvadék: a nyertes pályázó által ajánlott helyiségbér kétszerese

Megtekinthető: előre egyeztetett időpontban (Bödő Gábor, tel.: 224-59-00/353)

 

A 11. pontban megjelölt helyiség tekintetében a helyiségbérleti szerződés megkötésére abban az esetben kerül sor, ha a helyiség megüresedik. Amennyiben a helyiség a pályázati eljárásra meghatározott időszak végéig nem üresedik meg, a pályázati díjat az Önkormányzat visszafizeti.

 

Felhívom a pályázók figyelmét még, hogy:

1) A felhívásban az adott helyiségre vonatkozó pályázati díjat az ajánlatok benyújtására rendelkezésre álló határidőn belül az Önkormányzat javára, a jogcím feltüntetésével készpénzfizetési csekken kell befizetni, vagy az Önkormányzat részére a Raiffeisen Bank Zrt-nél vezetett, 12001008-00155297-00100006 számú bankszámlára átutalni. A készpénzfizetési csekk a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán vehető át.

A befizetésről szóló igazolás másolatát a pályázathoz csatolni kell.

A befizetett pályázati díjat az Önkormányzat visszafizeti, a Pénzügyi és Költségvetési Iroda által kiadott készpénzfizetési csekken vagy átutalással:

a/ a pályázat visszavonása vagy a licitálás elhalasztása esetén 8 munkanapon belül,

b/ a sikertelenül licitálók részére a licitálást követő 8 munkanapon belül,

c/ a licitálás második helyezettje részére, ha az első helyezett a bérleti szerződést a pályázati tárgyalást követő 15 napon belül megköti, 30 munkanapon belül,

d/ eredménytelen licitálás esetén a licitálást követő 8 munkanapon belül,

e/ a licitálásból kizárt pályázók részére 8 munkanapon belül.

A befizetett pályázati díj az Önkormányzatot illeti,

a/ ha a bérleti szerződés megkötésére jogot szerzett ajánlattevővel az előírt határidőn belül a bérleti szerződés létrejön, ez esetben a bérleti szerződés megkötését követő első havi bérleti díjba beszámításra kerül,

b/ bánatpénzként, ha a bérleti szerződés megkötésére jogot szerzett ajánlattevővel a bérleti szerződés nem jön létre, vagy a bérleti szerződés határidőben neki felróható, vagy az érdekkörében felmerült más okból hiúsul meg.

2) A pályázatra meghirdetett helyiség bérleti jogát

- egy érvényes pályázati ajánlat esetén a Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottsága bérbeadásra irányuló döntésével,

- több érvényes pályázat beérkezésekor pedig a pályázati tárgyaláson legmagasabb bérleti díj fizetésére tett ajánlattal szerzi meg a pályázó.

3) A pályázatot a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság eredménytelennek nyilváníthatja. Erről a pályázók írásban értesítést kapnak.

4) Pályázati tárgyalás akkor tartható, ha az adott helyiségre kettő vagy több érvényes pályázat érkezik.

Az érvényes pályázatot benyújtók névsorát ingatlanonként, valamint a pályázati tárgyalások pontos időpontját és helyét 2011. március 02. napján 12 órától az ügyfélszolgálaton tesszük közzé.

A tárgyalás időpontjáról külön értesítést nem küldünk.

A tárgyalás eredménye helyben kihirdetésre kerül.

5) A pályázati tárgyaláson a pályázó személyesen, vagy közokiratban, illetve teljes bizonyító erejű magánokiratban meghatalmazott képviselője útján vehet részt.

6) A pályázati tárgyalás során a pályázóknak a hirdetményben megjelölt pályázati alapbér összegére kell ajánlatot tenniük. Minden pályázati ajánlatnak legalább a pályázati alapbér 10 %-ával kell meghaladnia az előző ajánlatot.

7) A helyiség bérleti jogát az a pályázó szerzi meg, aki a tárgyalás során a legmagasabb összegű bérleti díj megfizetésére tesz ajánlatot és a pályázat valamennyi feltételét teljesítette.

Ha a pályázati tárgyalás nyertese a helyiségbérleti szerződést az előírt határidőben nem köti meg, a helyiség a pályázati tárgyaláson részt vett következő legmagasabb összegű bér fizetésére ajánlattevő részére kerül bérbeadásra.

Ebben az esetben a pályázat nyertese által megfizetett pályázati díj bánatpénzként az Önkormányzatot illeti meg.

8) A pályázó a pályázati ajánlat benyújtásával kötelezettséget vállal arra, hogy a helyiség bérleti jogának megszerzése esetén a helyiséget saját költségén, bérbeszámítás igénye nélkül felújítja, illetve a szerződés fennállása alatt karbantartja.

9) Az óvadék kéthavi nettó bérnek megfelelő összeg, melyet a nyertes pályázónak a szerződés megkötése előtt kell megfizetnie. Az óvadék visszajár a bérlőnek a szerződés megszűnésekor, ha a részére bérbe adott helyiséget legalább a birtokba adáskori állapotban adja át, és egyéb, szerződésben rögzített kötelezettségének is eleget tett, ellenkező esetben az Önkormányzatot illeti meg.

10) A pályázatot a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán kapható nyomtatványon természetes személyek, jogi személyek vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek nyújthatják be:

2011. február 28. napján 1600 óráig.

11) A pályázat akkor érvényes, ha:

- az előírt nyomtatványon valamennyi rovatot kitöltve, aláírva,

a megadott határidőben nyújtják be az Ügyfélszolgálaton,

- a pályázó a pályázati kiírásban meghatározott összegű pályázati díj megfizetését igazolja és vállalja a pályázati feltételek teljesítését,

- a pályázathoz csatolják jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén a társasági szerződést, a cégbejegyzést és a képviseleti jogosultságot igazoló okiratot,

-   az igény a meghirdetett használati módnak megfelel.

12) A pályázati hirdetményben szereplő helyiségek határozott időre,

5 éves időtartamra,

kerülnek bérbeadásra.

A helyiségbérleti szerződést közjegyzői okiratba kell foglalni, amelynek költségei a bérlőt terhelik.

13) A bérbeadás ténye nem mentesíti a bérlőt az engedélyköteles építési munkálatokhoz, valamint a tevékenység folytatásához szükséges hatósági vagy egyéb engedélyek beszerzése alól.

14) A pályázati nyertes által vállalt bérleti díj összege minden év január
1. napjától a Központi Statisztikai Hivatal által előző évre közzétett fogyasztói árindex mértékével emelkedik.



Felhívom továbbá a pályázók figyelmét a cégtábla, cégér kihelyezésével kapcsolatban az alábbiakra:

1. Új rendeltetési egység működéséhez, 2,00 m²-nél kisebb hirdető berendezés, cégtábla, cégér kihelyezése engedély és bejelentés nélkül végezhető építési tevékenységnek minősül. A 2,00 m²-nél kisebb cégtábla, cégér kihelyezése esetén, a következő jogszabályi előírásokat kell betartani:

a. Egy rendeltetési egységre vonatkozó cégtábla-cégfelirat a rendeltetési egység alapterületének függvényében változik, a következők szerint: 100 m² alapterületig az elhelyezhető cégfelirat mérete 1m2, ami minden további megkezdett 100 m² után 0,5 m²-el növelhető. A rendeltetési egységhez tartozó cégtábla-cégfelirat összefüggő szélessége nem haladhatja meg az érintett rendeltetési egység (üzlethelyiség) alaprajzi szélességét, valamint az épület homlokzati szélességének 1/5-ét.

b. Az épület homlokzatán rendeltetési egységenként csak 1 cégtábla és 1 cégér elhelyezése megengedett.

c. A homlokzatra merőlegesen elhelyezett cégér áttört módon vagy tömör kialakítás esetén legfeljebb 0,5 m² felülettel és 0,3 m szerkezeti vastagsággal alakítható ki, mely az a) pontban említett felületnagyságba nem számítandó bele.

d. A fény, illetve világítástechnikai eszközökkel tájékoztató reklámberendezés vagy cégér csak vonalszerű (áttört) fényreklámként, illetve cégérként alakítható ki. Villogó, mozgó, UV fényt kibocsátó fényreklám vagy cégér nem helyezhető el.

e. Az épületek homlokzati síkjában elhelyezett cégfeliratot (kivéve az arculathoz tartozó logókat) áttört formában, különálló betűkből állóan is el lehet elhelyezni. Különálló betűk esetén a felirat által befoglalt felület 50 %-át kell figyelembe venni.

2. Új rendeltetési egység működéséhez, amennyiben 2,00 m²-nél nagyobb hirdető berendezést, cégtáblát, cégért, szükséges elhelyezni az épület homlokzatán, vagy attól különállóan, akkor ezen szerkezetek kihelyezésekor építési bejelentést kell tenni.

A pályázók a cégtábla, cégér kihelyezésével, az építési bejelentési eljárással, valamint a helyiség rendeltetésszerű használatával összefüggő gépjármű elhelyezési, rakodási és parkolóhely létesítési kötelezettségre vonatkozó előírásokkal kapcsolatban a Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Polgármesteri Hivatala (címe: 1126 Budapest, Böszörményi út. 23-25. szám) Építésigazgatási Irodájához fordulhatnak ügyfélfogadási időben részletes tájékoztatásért.


Tájékoztatom egyúttal a pályázókat arról, hogy a hirdetménnyel kapcsolatos esetleges kérdéseikre a Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Irodájának munkatársai (III. em. 309.) készséggel adnak felvilágosítást a 224-59-43-es telefonszámon, vagy ügyfélfogadási időben személyesen.


Budapest Hegyvidék, 2011.



Pokorni Zoltán

polgármester