A honlap arculata és rendszere teljes átalakuláson ment keresztül, ezáltal egy olyan modern, átlátható, felhasználóbarát portál jött létre, amely reményeink szerint elnyeri a látogatók tetszését. A honlap legfontosabb feladata a lakossági tájékoztatás, amelyet elsősorban egy naprakész, rendszeresen frissülő „hírek” blokkal, valamint egy fórum segítségével biztosíthatunk. További elemek is bevezetésre kerültek, többek közt szavazási modul és online eseménynaptár is elérhető a portálon.
Az intranet bevezetése révén a Hivatal ügyintézői számára válik egyszerűbbé az ügyintézés, a kapcsolttartás és az információhoz jutás. A rendszer a honlappal egységes arculatban jelenik meg, tartalmazza a központi címtárral szinkronizált telefonkönyvet, képgalériákat, fórum és hírlevél funkciót.
Az Önkormányzat ügyiratkezelő rendszerében lehetővé válik az ügyintézési határidő figyelése, ügyforgalmi statisztikák készítése, valamint az ügyek iroda, ügyintéző, illetve ügykör szerinti lekérdezése.
Az ügyfélirányító rendszernek köszönhetően a jövőben – az Okmányirodához és az Ügyfélszolgálathoz hasonlóan – már a Hivatal épületén belül is kulturáltabb lesz a várakozás, és egyértelművé válik, hogy az adott ügytípust hol, kinél kell intézni. Az ügyfelek az épületbe lépve sorszámot kapnak, és a Hivatal folyosóin kihelyezett LCD-televíziókon követhetik nyomon, hogy mely szobában, mely ügyintézőhöz kell fordulniuk az elintézni kívánt ügyben.
A fejlesztések az Államreform Operatív Program keretében elnyert európai uniós támogatás felhasználásával kerültek végrehajtásra.