Hegyvidéki Önkormányzat

Budapest XII. kerület, Böszörményi út 23-25.
Levelezési cím: 1535 Budapest, Pf: 925
E-mail cím: onkormanyzat@hegyvidek.hu
Telefon: 06 1 224 5900, Fax: 06 1 224 5905
Zöld szám: 06 80 200 907

Túraútvonal - 5,5 km

Hossz: 5,5 km

Menetidő (átlag 3 km/h): 1 óra 55 perc

Nehézség: jó kondiban lévő időseknek, kevés nehéz rész, de nagyon izgalmas

A Rétesháztól (Normafától) indulunk a legalsó útvonalon, amelyet kék karikával jeleznek. Enyhe lejtésű út, helyenként még van lehetőség átvágni a párhuzamosan, feljebb haladó utakra. Mindkét oldalon fák tarkítják, jobbra időnként ritkul a növényzet, látni engedve a páratlan panorámát.

A jellegzetes, száraz fás tisztás után ismét sűrű fás szakasz következik, ahol hamarosan elérkezünk egy vastag törzsű fánál lévő kereszteződéshez. Itt jobbra haladunk, a zöld jelzésen.

Követjük a zöld jelzést, mígnem elérkezünk egy aszfaltúthoz, amelyen keresztülvezet a mi utunk is. Itt tehetünk egy kitérőt a Kossuth-emlékműhöz, amely meglepő módon nem az út felé néz, hanem az alatta lévő kis gyalogútra.

Továbbra is a zöld jelzésen megyünk lefelé, ennek mentén hamarosan elérkezünk egy lakatlan faházhoz. Mellette rozsdás, de működő kút áll. A jelzésen haladva családi házas övezet széléhez érünk; itt a zöld jelzésen menjünk tovább, a kerítések mellett.

Ha elfogyott a kerítések melletti út, egy turistatáblás kereszteződéshez érkezünk, ahol balra haladunk tovább Budakeszi irányába, rövid szakaszon aszfaltúton. Az éles kanyarnál egy sorompó mellett ismét rátérhetünk a turistaútra. Nem sokkal később kereszteződéshez érkezünk, ahol a meredek, lépcsős útra kell rátérnünk, a zöld háromszög jelzésen. A lépcsők végén jobbra kanyarodunk, és nemsokára megérkezünk a Tündér-sziklához. Itt nagyon óvatosan kell közlekedni, mert az esőzések miatt meglehetősen rossz minőségű az út, különösen a sziklától továbbhaladva, felfelé.

Egy betonúthoz érkezünk, ahol a zöld háromszög jelzésről letérve balra vesszük az irányt az erdei úton, majdhogynem párhuzamosan a betonúttal. Nem sokkal később egy V-alakú elágazáshoz érkezünk, ennél jobbra tartsunk. A következő kereszteződésnél szemben egy öreg házhoz jutnánk, de mi ott jobbra, felfelé menjünk.

Innentől meglehetősen vadregényessé válik az út, jellemzően egy keréknyi nyomvonal lesz mindössze. A meredek emelkedőn felcaplatva egy kicsi tisztáshoz érünk, tűzrakóval, padokkal és gyönyörű kilátással. Egy betonút is halad itt, amelyen balra megtaláljuk a vadregényes út folytatását.

Ne ijesszen meg senkit a halvány nyomvonal, jó helyen vagyunk! Kis felfelé gyaloglás után egy medencében találjuk magunkat, amelynek a jobb felső sarkában keményebb emelkedő vár ránk.

Ennek végén kilyukadunk a Budai Örökerdő tanösvénynél. Ezen jobbra indulunk el, aztán végig balra tartva rövidesen megérkezünk a Libegőhöz. A Libegővel szemben, a játszótér bal oldalán egy térképtábla áll, mellette a karika jelzésű úton már csak egy könnyed, vízszintes sétát kell tennünk a kiindulási és egyben befejező útvonalpontig, de közben akár meg is pihenhetünk az Anna-réten.

Klimabarat_estek_20180213_foto

logotype_250x250

Programfüzet

Egeszseges_Hegyvidek227

Az Egészséges Hegyvidék program 2018-ban is folytatódik.