Hegyvidéki Önkormányzat

Budapest XII. kerület, Böszörményi út 23-25.
Levelezési cím: 1535 Budapest, Pf: 925
E-mail cím: onkormanyzat@hegyvidek.hu
Telefon: 06 1 224 5900, Fax: 06 1 224 5905
Zöld szám: 06 80 200 907

Túraútvonal - 6,1 km

Hossz: 6,1 km

Menetidő (átlag 4 km/h): 1 óra 44 perc

Nehézség: jó kondiban lévő időseknek, kevés nehéz rész, de nagyon izgalmas.

A Rétesestől (Normafától) ezt az útvonalat a betonút másik oldala felé kezdjük, a kisvasút irányába. Az úton átkelve átmegyünk a fa székelykapun, és a zöld kereszt jelzésen sétálunk egészen a kisvasúti átjáróig. Ne menjünk át, hanem kanyarodjunk jobbra az edzőpályára, majd haladjunk egyenesen.

Ezen az úton visszajutunk az aszfaltút mellé. Egészen a Libegőig haladhatunk ezen a nyomvonalon, majd a János-hegyi kilátó lábánál a zöld háromszög jelzésen menjünk tovább. Ez egy eldugottnak tűnő kis útként indul a fal mellett jobbra.

Vigyázzunk, mert a betonút szélétől meredeken kezdődik, érdemes megnézni, hova lépünk!

Miután másodjára is keresztezte a betonutat, szerpentinhez hasonlóan, éles fordulókkal vezet lefelé. Ismét becsatlakozik az aszfaltútba, éppen ott, ahol a Libegő is elhalad felette. Ha a Libegő irányába sétálunk, hamarosan jobbra egy tisztáshoz érünk, ahol tűzrakóhely és padok állnak a megpihenni vágyók rendelkezésére.

A tisztás mellett egy csomópontot találunk, ahol a Tündér-szikla felé is el lehet menni, de mivel arra az út meglehetősen viseltes és meredek, így a betonúttal párhuzamos erdei járáson haladjunk tovább.

A V-elágazásnál balra tartunk, és egy kellemes séta után megérkezünk ahhoz a kereszteződéshez, ahol balról a Tündér-szikla felőli út is becsatlakozik. A kerítések mellett jobbra haladjunk tovább, felfelé a zöld jelzésen. Elmegyünk az elhagyott faház mellett, ahol egy rozsdás, de működő kút is áll. A zöld jelzésű utat keresztezi egy aszfaltút, amelyen balra kitérve megcsodálhatjuk a Kossuth-emlékművet.

A zöld jelzés egyenesen halad tovább felfelé, mígnem egy nagyobb kereszteződéshez érkezik, ahol középen, egy fára festve, útjelző ábrákat találunk. Itt a zöld jelzést követve balra gyorsan visszaérhetünk a Rétesháznál lévő starthelyre, vagy a sárga kereszt jel irányába ellátogathatunk az Anna-rétre, és azt érintve érkezünk meg túránk végéhez.

Klimabarat_estek_20180213_foto

logotype_250x250

Programfüzet

Egeszseges_Hegyvidek227

Az Egészséges Hegyvidék program 2018-ban is folytatódik.